Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DOĞRU NEFES ALMANIN ÖNEMİ
Yazar Mesaj
fantastic Çevrimdışı
Site yöneticisi
*******

Mesajlar: 1,314
Katılım: Jul 2006
Karma Puanı: 16
Mesaj: #1
Cool DOĞRU NEFES ALMANIN ÖNEMİ
Arkadaşlar özellikle nefesin önemini sürekli vurgulayan yazilar ekliyorum,bugün okuduğum bir kitapta doğru nefes almanın doğamızda olduğu ve zamanla unuttuğumuzu bir bebeğe baktığıımızda nasil güzel nefes aldığını gözlemleyerek daha iyi anlayabiliriz,Nefes teknikiği ve enerji ile pek çok hastalık zamanla yok edilebilinir nefesin önemi bilimsel olarakta kanıtlanmıştır bu yüzden bir an önce konunun hayati önemini anlayıp doğru nefes almayı öğrenmeliyiz.

Unuttuğumuz bedenimize geri dönmemiz kendi öz varlığımızın iyileşme gücünü çalıştırmamız için gerçekten çok önemli,alıştığımız ilaç gelsin düzelim mantığından farkli ve uygulamaları sabırda gerektirse zamanla çok daha faydasını göreceğinizden eminim.

Konuyla ilgili bir yazı daha ekliyorum :


[Resim: nef.jpg]
Nasıl nefes alıyorsak öyle yaşıyoruz. Örneğin nefes almadan önce bekleyen bir kişinin yaşamında da beklemeler oluyor, işleri planladığı gibi gitmiyor.

O bekledikçe yaşam da bekliyor. Amerikalıların yüzde 90'ı, Türklerin ise yüzde 80'i nefeslerini kısıtlıyor. Bu durum kronik gerginliğe, yorgunluğa yol açıyor. Kısıtlama nedeniyle hastalanıyoruz, yaşlanıyoruz. Hatice Yaşar’ın Nevşah Fidan ile yaptığı röpotaj 10 Eylül 2007 tarihli Radikal’de yayınlandı
Hastalığa, yaşlanmaya, kronik yorgunluğa karşı en basit çözüm: Derin bir nefes

Nasıl nefes alıyorsak öyle yaşıyoruz. Örneğin nefes almadan önce bekleyen bir kişinin yaşamında da beklemeler oluyor, işleri planladığı gibi gitmiyor. O bekledikçe yaşam da bekliyor. Amerikalıların yüzde 90'ı, Türklerin ise yüzde 80'i nefeslerini kısıtlıyor. Bu durum kronik gerginliğe, yorgunluğa yol açıyor. Kısıtlama nedeniyle hastalanıyoruz, yaşlanıyoruz.

Bir insan yemek olmadan 30 gün, su olmadan ise üç gün dayanabilir. Ancak nefes almazsa üç dakika içinde ölür. Nefes almak bu kadar hayati öneme sahipken etkili alınan her nefes de sağlık veriyor. Çoğumuz nefes almanın yeterli olduğunu düşünüyoruz. Oysa derin ve tam olarak nefes almadığımızda vücudumuz ihtiyacı olan oksijeni alamıyoruz.

Transformal nefes tekniğini uygulayan ve dünyadaki beş iyi terapist arasında gösterilen Nevşah Fidan, sabahları sürekli yorgun kalkmamıza şaşırmamamız gerektiğini söylüyor. Çünkü iyi nefes almıyoruz. Oysa çözüm nefes alışverişimizin bilinçli olarak yeniden yönlendirilmesi kadar basit. Nefes alışveriş şeklimiz yeniden programlanabilir ve solunum kaslarımız yeniden eğitilebilir.

Bu yapıldığı takdirde ise yaşamımız sadece neşe, canlılık ve enerjiden ibaret olabilir. ‘Hollywood yıldızları başta olmak üzere dünya çapında milyonlarca insanın nefes alış kapasitesini artırmak için çalışmalar yapıyor olmasına şaşırmamak lazım’ diyen Fidan, etkili nefesle pek çok rahatsızlığın üstesinden gelinebileceği görüşünde.
Doğru nefes almak neden önemli?

Şahsen doğru kelimesini pek kullanmıyorum... 'Açık nefes' diyelim isterseniz. Çünkü zaten herkes alması gereken nefesi aldığı için, yani herkesin kendine özel bir nefes alış biçimi olduğu için bu onun için doğru olandır. Bilmemiz gereken şu ki nefes her şey demek.

Nefes almazsak ne olur? Yanıtı basit. Ölürüz... Burada olabilmemiz, yaşamın içinde yer alabilmemiz ancak nefesimizle mümkün, değil mi? Yani nefes eşittir yaşam. Durum bu olunca görüyoruz ki "Nasıl nefes alıyorsak öyle yaşıyoruz." Nefes alışveriş şeklimiz yaşamımızın akışını belirleyen ana faktör. Yani nasıl nefes alıyorsak o şekilde tecrübeler yaşıyoruz.

Örneğin nefes almadan önce bekleyen bir kişinin yaşamında da beklemeler oluyor. Beklentileri olmuyor, işler planlanan şekilde akmıyor, çünkü bekliyor. O bekledikçe yaşam da bekliyor. Eğer bunu değiştirmek istiyorsak nefes alış şeklimize bakmamız ve önce onu değiştirmemiz gerekiyor.
Etkili nefes alma teknikleri hakkında bilgi verir misiniz?

Eğer yaşamınızda limitler, sıkıntılar, problemler varsa bu limitleyici nefes alışkanlığınız nedeniyle oluşuyordur. Bu alışkanlığı değiştirebilir, nefesinizi açabilirsiniz. Bu konuda yapılan beş-altı günlük programlar ile bu mümkün. Nefesi açmak için bağlantılı nefes almak yeterli. Yani nefes almadan ve vermeden önce beklememek.
Nefes alma kapasitemiz giderek düşüyor mu? Bunun nedeni nedir?

Nefes alma kapasitemiz, yaşımız ilerledikçe düşüyor. Bunun sebebi kendimizi belli durumlarda belli duygular ve düşüncelere karşı korumak istememiz. Bir bakıma kendimizi yargılıyor olmamız. "Şöyle hissetmem lazım", "Şöyle düşünmem lazım" gibi baskılayan düşünceler, kendimizi limitleme alışkanlıklarımız nedeniyle nefesimizi de limitliyoruz..

Nefesimizi hayat boyu ne kadar çok limitlediysek ne kadar durdurduysak veya durdurmaya çalıştıysak o kadar kuvvetli bir nefes alışkanlığımız oluyor. Dolayısıyla o kadar az nefes alıyoruz.

[Resim: r_m7kdvtei6kqgrzy6ziy2.jpg]

Doğru Nefes Almanın Önemi

Nefes almak doğal ve otomatik bir dürtüdür. Farkında olmasak da nefes alırız. O halde nasıl nefes alınması gerektiğini öğrenmek saçma gelebilir. Ancak, alışkanlıklar zaman içinde ve farkında olmadan doğru nefes almayı kişiye unutturabilir! Örneğin doğru nefes almayı önleyen duruşları alışkanlık haline getirdiğimizde kısa nefesler akciğerin maksimum kapasiteyle çalışmasını önleyebilir. Ayrıca yaşadığımız sosyal şartlar sağlığımız ve solunum sistemimiz için tam olarak uygun olmayabilir.

Nefes almak iki nedenle çok önemlidir:
- vücudumuza ve organlarımıza yaşamlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaç duydukları oksijeni sağlar
- vücuttan atılması gereken atık ve toksinlerden kurtulma yoludur.

Oksijen vücudun ana ihtiyacıdır: iç organların, bezlerin, sinir sistemi ve beynin çalışması için elzemdir. Besin olmadan birkaç hafta, su olmadan birkaç gün yaşanabilir ama oksijen olmadan birkaç dakikadan fazla yaşanamaz.

Beynin diğer organlara oranla daha fazla oksijene ihtiyacı vardır. Yeterli oksijen almazsa zihinsel bulanıklık, negatif düşünce, depresyon ve ardından işitme ve görme bozuklukları başlar. Yaşlılar ve damar tıkanıklığı olanlar beyinlerine yeterli oksijen gitmediğinden genellikle negatif ve depresif olur. Akut bir dolaşım bozukluğunun kalbe giden oksijeni durdurması kalp krizi, beyne giden oksijeni durdurması da beyin kanamasına yol açar. Yetersiz oksijen almanın yaratabileceği rahatsızlık ve hastalıkların listesi uzun: netice olarak oksijen "kaliteli ve sağlıklı" bir yaşam için çok önemli ve gerekli!

Özellikle oturarak çalışan insanların sürekli yorgun hissetmeleri, sinirli ve verimsiz olmalarının ana sebeplerinden biri yetersiz oksijendir. Uyku düzenlerinde de sorun yaşarlar ve bu nedenle güne kötü başlarlar. Fasit döngüde bağışıklık sistemleri de zayıflar ve sorunlar artarak devam eder. Doğru nefes almak tüm bu sorunları ortadan kaldırabileceği ve dolayısıyla hayat kalitesiyle paralel olarak başarıyı da artıracağı için önemlidir.

Canlılık ve gençliliğin ana sırlarından biri temiz kan dolaşımıdır. Bunu elde etmenin en kolay yolu da soluduğumuz havada saklıdır. Doğru nefes alarak vücudun tüm organlarının doğru beslenmesini sağlayacak ve verimlilik sürelerini artıracak; bu arada daha sağlıklı bir cilde de kavuşacaksınız. Kısaca doğru nefes almak gençleşme sürecinizi başlatacaktır.


Doğru nefes almayı öğrenmek


Uyurken derin nefes alırız. Dolayısıyla doğru nefes almayı öğrenmek için basit bir yöntem olan uyuma simülasyonu yapmak gerekir: sırt üstü yatıp gözlerinizi kapatın, tüm vücudunuzu rahatlatıp uyuduğunuzu farz edin ve nefesinizi derinleştirin. Ciğerlerinizin önce alt, sonra orta ve üst loblarını havayla doldurmaya çalışın. Nefes verirken önce üst sonra orta ve en son alt loblardaki havayı boşaltmaya çalışın. Bunları yaparken herhangi bir efor harcamayın ve solunumu bütünsel bir işlem olarak gerçekleştirin. Ağzınız mutlaka kapalı olmalıdır.


Nefes alma teknikleri


Çoğumuz üç veya dört tür solunum kullanırız. Bunlar yüksek, orta, alçak veya komple solunum türleridir. Komple solunum diğer üçünün birden kullanılmasıyla alınan nefes şeklidir.

Yüksek solunum: Göğüs ve akciğerlerin üst tarafında oluşan ve göğüs kafesi, omuz ve ensenin kalkmasıyla oluşan solunumdur. Astımlı kişiler, fazla sıkı kemer takmış olanlar, midesi fazla dolu olanlar veya çabuk nefes nefese kalanlar sıkça bu solunum türüne sığınır. Bu nefes alma şekli sığdır ve alınan nefesin çoğu gerekli yerlere ulaşmaz. Akciğerlerin sadece az kapasitesi olan üst lobları kullanıldığından bu solunum şekli en istenmeyen sayılabilir. Dar giysiler kullanan kadınlar arasında yaygın olan bu solunum türü sindirim problemi olan kişilerde de görülür.

Alçak solunum: Göğüs ve akciğerlerin alt tarafında oluşan solunumdur. Yüksek veya orta solunumdan çok daha etkindir. Bu solunumu kullanmak için nefes alırken yavaşça mideyi öne iter ve nefes verirken midenin yerine dönmesine izin verirsiniz. Diğerlerinden iyi olmasının dört ana sebebi vardır:

1. Nefes alırken daha fazla hava çekilir çünkü akciğerlerin alt lobları buna daha müsaittir.
2. Diyafram ikinci bir kalp görevi görerek pistona benzer hareketi ciğerlerin altını genişleterek damarlardaki akışı artırır; bu da dolaşımın genel anlamda iyileşmesine neden olur.
3. Bölgedeki diğer organlara diyaframın yukarı-aşağı hareketi sayesinde masaj yapılmış olur.
4. Bu solunumun sinir sistemine de pozitif etkileri vardır.

Orta solunum: Bunu anlatmak diğerlerine oranla daha zordur. Ana hatlarıyla akciğerlerin orta kısımlarına nefes doldurularak yapılan solunum şeklidir. Bu tür de sığ bir solunum şeklidir. Yüksek solunuma oranla iyi ama alçak solunuma göre yetersizdir.

Komple solunum:Tüm solunum sistemini içerir, ayrıca akciğerlerin tüm loblarını kullanmakla kalmaz, onları genişleterek daha fazla hava almalarına da neden olur. Bu tür nefes sadece nefes egzersizleri yapılırken uygulanabilir. Normal yaşam süresince alçak solunum uygulamak gerekir.

Peki Nasıl?

Bu faydaları düşününce günlük yaşamamızda "Nasıl doğru nefes alıp vermeliyiz?" sorusunu cevaplamak gerekir. Doğru nefes alma Dünya Sağlık Örgütü'nün standartlarına göre:

* Ciğerleri dakikada 4 ile 6 litre arasında hava ile doldurmak.
* Nefes alıp verirken göğüs yerine diyaframı hareket ettirmek: Çünkü diyaframın kullanılması daha ağır ve her seferinde daha fazla hava teneffüs etmemizi sağlar. Ayrıca diyaframın hareket etmesi karın bölgesindeki organlara masaj etkisi yaparak göğüs ve karın boşluğundaki basınç farklılığını ortadan kaldırır. Mide ve safra kesesinin yukarı hareketini engelleyerek, reflüyü (mide suyunun yemek borusuna ve daha yukarlara çıkması) ve çeşitli safra kesesi hastalıklarına iyi gelmektedir.
* Solunumu ağız yerine burundan yapmak. (Ağızdan nefes almak nazal bölgede ve bronşlarda istenmeyen mukozalı salgılara yol açabilir.)

Doğru nefes alıp veremeyen insanlar karbondioksite daha duyarlıdır; karbondioksitli ortamlarda daha sık ve kısa nefes alıp verirler. Düzenli solunum yapan insanlarda karbondioksitli ortamlarda, heyecan ve stres sırasında, daha normal tepkiler verirler, kırmızı kan hücreleri oksijeni organlara daha kolay taşır.



Ara sıra yapılan nefes egzersizi de doğru nefes alıp vermemize yardımcı olacaktır. Basit, fakat faydalı bir nefes egzersizinin adımları şöyledir:

1. Burnunuzdan yavaş bir şekilde ama alabildiğinizce çok nefes alın.
2. Sonra yine yavaş bir şekilde ağzınızdan verin.
3. (1) ve (2)'yi bir kere daha tekrarlayın.
4. Şimdi de burnunuzdan nefes almaya başlarken ağır ağır dörde kadar sayın.
5. Nefesi vermeye başlarken de altıya kadar sayın.
6. Nefes vermeyi, nefes almaktan daha yavaş yaptığınızdan emin olun.
7. Nefes verirken kaslarınızın rahatladığını ve gevşediğini hissedin.
8. Bu nefes egzersizini gerildiğiniz veya bunaldığınız herhangi bir yerde ve zamanda yapabilirsiniz.
9. Günde en az 40 kere derin nefes alıp verin.

Eğer sigarayı yakın bir zamanda bırakmışsanız, derin nefes alıp vermek oksijen alım miktarını yükselterek sigaranın zararlı etkilerini kısa zamanda azaltacaktır.
alinti : http://www.drpozitif.com/Dogru_Nefes_Alma.htm
[Resim: angel_falls_b.jpg]

* Bağımlılık, rehabilitasyon
* Sigara
* Görmede düzelme
* Kanser
* Astım
* Doğum
* Baş ağrıları ve migrenler
* Depresyonlar
* Sindirim problemleri
* Sürekli yorgunluk
* Kısırlık
* Uykusuzluk
* Kalp sağlığı
* Korkular
* Menstrüel (adet) dönemler
* Panik ataklar
* Stres
* Cilt sorunları



Hayat paylaştıça güzeldir,ve sanatla dahada güzelleşir...Smile
KURALLAR lTAMAMLAYICI TIP l
l KRONİK HASTALIKLARDA ÇALIŞMA METODU l
01-09-2009 07:50 AM
Kullanıcının websitesini ziyaret et Bu kullanıcının gönderdiği tüm mesajları bul Bu mesajı bir cevapta alıntı yap
Advertisement
Mesaj Önizleme 


Foruma Git:




Bize Ulaşın | gencdiyaliz | En Üste Dön | İçeriğe Dön | Mobil Versiyon | RSS Beslemesi